Bouldering

2010-05-06 @ 20:34:42
Idag har jag varit på K2 på Telefonplan och bouldrat med Lasse. Jag testade på lite traverering med, men det var roligare att bouldra. Inte heller var det så läskigt att ramla som jag trodde det skulle vara och jag gjorde bara ett klantigt fall där jag var korkad nog att ge mig på ett osäkert grepp och tappade det - så klart. Men jag hann trycka ut mig från väggen så jag slapp slå i den.

Måste säga att jag gillar K2's boulderingväggar betydligt mer än de som finns på Karbin. På K2 fanns det flera lätta leder och väggar och även lätta leder på på väggarna med överhäng. På Karbin tog jag mig inte ens upp för en enda led. Men de väggarna är säkert skitroliga med när man väl lärt sig klättra bättre och fått bättre teknik.

Note to self: Jag måste komma ihåg att jag INTE är säkrad när jag bouldrar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0