Trött i kroppen

2010-05-03 @ 13:27:35


Den här rundan var det jag sprang idag. Från början hade jag mest bara tänkt springa någott jag normalt inte springer och en runda med så lite folk efter som möjligt. Efter att ha funderat en ganska lång stund tänkte jag att Muskan kunde vara kul, jag har aldrig ens gått där. Spännande!!

Och spännande är det minsta man kan kalla det för. Jag hade inte räknat med att det på de flesta ställen skulle vara såna skogsstigar att man omöjligt kunde springa, inte heller att jag skulle gå vilse (jag kom bort mig en sväng där och hamnade efter en "väg" och sen helt plötsligt var det tjock skog överallt) eller att jag skulle vara tvungen att stanna och försöka stretcha höften. Jag hade heller inte räknat med att höften skulle värka så mycket att det inte gick att köra på med joggingen sista biten hem. Totalt tog det 1.32.09, vilket ger 9:56 minuter per kilometer. Men jag är ändå nöjd!! Dels är det den i särklass längsta sträckan hittills, och aboslut den jobbigaste! Tidigare har det varit ganska flack mark jag sprungit på med någon enstaka backe upp eller ner. Nu var det upp, ner, hoppa över rötter, undvika gyttjepölar och annat. Men fy fan vad kul det var!! Denna runda kommer det helt klart att bli betydligt fler av!!

Någon som är på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0