Dagens runda.

2010-05-05 @ 10:59:42




Den här rundan planerar jag att avverka idag. Den är bara 4.9 km och känns rätt lagom med tanke på hur mycket min höft värkte efter strapatsen runt Muskan och den terrängen. Här är det asfalt en kort bit, sedan grus och sen lite terräng, men den lilla terrängen är väl uppgådd/uppsprungen mark som inte alls är några problem att lägga krut på. Tänker köra lite mer intervaller denna gång med snabbare jogging där jag tar ut mig lite mer eftersom rundan ändå är så pass kort. Det borde ge lite mer.

Om jag inte har sagt det förr, skaffa er jogg.se om ni tänker er att ni ska börja jogga, det är en jättemorot för mig att sitta och titta på och planera med och lägga in mina träningar på. Eftersom man synliggör träningen blir den liksom mer verklig och sporrar mer.

Inte utan att jag är stolt över mig själv, men den där Tjejmilen känns inte alls längre som ett avlägset mål även om jag än så länge springer mest halvmils-rundor. Jag kommer att trappa upp mer och mer och försöka avverka ungefär en mil-runda varje vecka.

Jag saknar dock fler personer att träna med och framför allt att peppa och pusha mig med. The more the merrier! Och framför allt för peppningen, vet man att man har någon som också ligger i lite så blir det lite tävling av det hela vilket, i alla fall för min del, gör det lättare att ta sig i kragen och verkligen komma ut på den där springturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0