Drömlägenheten.

2010-02-23 @ 15:13:06
Jag tjatar juh en del i det här med att flytta närmare stan och byta lägenhet och habbla, habbla. Så nu ska jag delge er vad det är jag allra, allra helst vill ha. (Men troligtvis inte får med tanke på att min drömlägenhet kostar alldeles för mycket peningar för att jag någonsin ska kunna köpa något liknande)

För det första är det en luftig lägenhet med stora ytor med minst ett "onödigt" rum. Sovrummen ska vara stora och luftiga, det får gärna vara en öppen planlösning mellan kök och vardagsrum och hallen ska ha rejält med rymd. Högt i tak är också något jag gärna vill ha.

Den ska ligga centralt, men inte mitt i smeten. Alltså ingen lägenhet efter Drottninggatan men gärna nära till stan. Typ Söder, Hammarbysjöstad, Essingen... Ja, ni fattar gissar jag.

Invändigt ska lägenheten vara ljus och fräsch (inga mörka tapeter eller nerkladdade lister på grund av den tidigare hyresgästens oförmåga att måla på rätt plats). Köket ska kännas rent och det ska finnas hett vatten i kranen. Badrummet får helst vara nyrenoverat så jag vet att det inte är någon annan skit jag skönjar mellan kakelplattorna. Det får dessutom vara en touch av lyx i badrummet och gärna ett stort badkar.

Det var nog allt. Och jo, jag önskar mig förståndiga och trevliga grannar, och många, stora fönster åt alla håll. En stor balkong, hiss och klädkammare vill jag också ha. Men sen var det nog inget mer...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0