Kväll.

2010-02-18 @ 21:57:55

Så kom kvällen. Inte utan att jag ser framemot att få gå och lägga mig om en timme. Bra seg i kroppen och i huvudet. Läser dessutom Blod och död nu av Jens Ganman. En riktigt rolig bok faktiskt som driver med samtiden rätt hårt.

(Och nu när jag skulle leta upp den på adlibris.se verkar det som att den inte finns att köpa längre, synd. Hojta om ni vill läsa en bok om seriemördare som är satta på en öde ö ala Robinson med den stora skillnaden att maten är godis, musik dånar dygnet runt, Tom Cruise är deltagare och ja... Läs och skratta!)

Nästa bok jag borde läsa är Onåd av JM Coetzee. Nobelpristagare är inte riktigt min melodi men jag har fått för mig att denna kan vara värd att läsa.




En bok som jag läste ut häromdagen och som helt klart är läsvärd och får en att börja tänka efter en hel del är En riktigt våldtäktsman: en bok om samhällets syn på våldtäkt av Katarina Wennerstam. Inte alls lika mkt offertänk (åt båda håll) som jag var rädd för även om det fanns drag av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0