Lördag morgon.

2010-02-27 @ 08:30:05

Klockan börjar närma sig halv nio och det är bara en och en halv timme kvar tills jag får göra helg. Det ska bli skönt med helg, med ledighet. Finns det inget jobb där man får betalt för att vara ledig?

Jag och Felix ska åka till Huddinge i dag och hälsa på Mona och Lasse. Vi sticker nog med tåget efter Felix lunch så kanske han sover under resan. Det tar juh tyvärr sin lilla tid att åka den sträckan med kommunala medel. Jag borde verkligen ta tag i mitt körkort snart så jag åtminstone kan göra valet: bilen eller kollektivt? Ett sånt val vore i och för sig lätt. Å andra sidan tycker jag att bilen använder man inte bara för att man kan. Bilen använder man de gånger det passar bättre (vilket iofs skulle bli alltid, åtminstone den senaste veckan). Jag har inte så mycket emot att åka kollektivt, tycker det är rätt skönt att bara kliva på och sedan kliva av när jag är framme. Å andra sidan så är det de här gångerna man inte ska åka till ett ställe efter pendellinjen, när resmålet kräver att man byter till tåg eller tunnelbana. Då tar det helt plötsligt jättemycket tid att åka. Med bil tar resan 45 minuter, med tåget får jag räkna med 1.5 timmar ungefär. Ljuvligt.

Nej, jag borde ta reda på all röra jag lyckats ställa till med här på jobbet under mitt arbetspass, framför allt här inne på kontoret. Det är knappt att jag själv vet hur det gått till. *s*

Jö jö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0