Något häftigt.

2010-02-01 @ 21:12:16
Jag såg något häftigt i lördags tillsammans med Ylva. Nämligen Hotel Pro Formia, en elektro-opera av The Knife. Det tog tid att smälta intrycken, och jag hängde inte riktigt med i engelskan alla gånger (ja, jag börjar bli ringrostig). Det var en otroligt visuell upplevelse, så på den punkten kan jag inte säga annat än att jag är nöjd, deras spelning på Arvika -07 var juh också väldigt visuell.

Det är svårt att beskriva den, men här kommer ett klipp från You Tube som jag hittade nyss. Det är typ hela operan i en väldigt kort version. 80 minutes going 6.50 liksom.

Upplevelsen blir dock inte likadan på en liten datorskärm som den blir på en scen, men det kanske ni förstod? ;-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0