Obegripliga fenomen.

2010-02-01 @ 20:43:24
Det finns några saker i vårt avlånga land (och ja, en del av sakerna finns juh så klart inte bara här i Sverige) som jag inte alls begriper mig på. En av dem är dansbandsmusik. Jag kanske är konstig, men jag förstår inte alls vad det är som gör musiken bra? Några simpla ackord som går runt, runt, runt och en blond kille i pastellskjorta som sjunger om kärlek? Alltså, jag kan göra det bättre själv, ge mig en gitarr bara! Att gå ut och dansa till dansband, där förstår jag konceptet. Man träffas, dansar och har trevligt. Men det finns juh bättre musik man kan dansa till. Varför inte lite gamla godingar från 50- och 60-talet? Eller lite modern jazz?

Lyssnar du på dansband? Förklara gärna för mig vad det är som gör musiken så bra, för jag begriper det verkligen inte. Och med tanke på hur stort det är so fenomen så vill jag gärna förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0