Tisdag.

2010-02-02 @ 12:43:20
En tisdag, ja. En rolig tisdag, nej. Jag gick av mitt pass 9.00 idag och nu är jag hemma i lugn och ro. Ska snart hämta Felix på dagis och så kommer Johanna och Fredikoptern lite senare. Vi ska tvätta ikväll, alltså jag och Micke, inte Johanna och jag.

Idag är ingen bra dag. Men det gör inget, det kommer bättre dagar. Och snart har jag semester! Och på lördag ska jag åka båt, Dassbåten går äntligen av stapeln. Jag ska tillbringa hela dagen med att sova så jag orkar hålla igång hela dygnet vi är ute på böljan blå och dansar till elektronisk musik. Hela måndagen lär jag dock ligga däckad med en hink framför mig. Åldern har börjat kräva sin rätt, jag blir bakis av ynkliga fyra öl nu. Mindre kul, men ett pris man får betala för att dricka. Fördelen är att det i sin tur leder till att man inte är så sugen på att dricka på ett tag sen. Annat var det när man var ung. Jisses, såna mängder man fick i sig, och inte blev man nämnvärt bakis heller, lite trött och seg bara. Oj oj, om jag då hade vetat hur dålig jag skulle bli tio år senare så hade jag fan i mig inte gnällt på den tidens bakfylla.

Tio år, ja... Fy fan vad gammal jag är!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0