Det här med stavfel.

2010-01-18 @ 12:29:34
Det finns stavfel som är så vanliga att jag blir lite mörkrädd ibland. (Och ja, jag stavar fel ibland jag med, oftast pga slarv. Och ja, jag är skitlarvig men jag hatar stavfel.) Jag stöter på dem överallt, i forum, på hemsidor, i bloggar och så vidare. Ett urval av de mest förekommande jag stött på de senaste dagarna:

Blondt
Diskution
Straxt
Dom (Svenska Akademien får säga vad fan de vill, det heter de och dem!)
Deprission/depretion
Spesiellt
Presis/pricis

Ja, det finns tusentals fler och ja, jag vet att det finns personer med dyslexi. Men vad fan.

Kommentarer
Postat av: Catti

Du är som mig :P Jag klarar inte heller av det och kan jag inte stava till vissa ord så kollar jag upp det så det inte ska bli fel :P

2010-01-18 @ 21:16:54     URL: http://catrinejonsson.blogspot.se
Postat av: Netten

Du glömde klassiken "ficka", som "ska vi ta en ficka nere på stan" Det heter ju fika god dammit.....

2010-01-26 @ 13:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0