Mittwoch

2010-01-27 @ 11:27:08

I skrivande stund: lunch framför datorn på jobbet.

Senare: hämta upp ett stycke monster på dagis och sedan gå och fika och hämta böcker hemma hos en gammal kompis.

Imorgon: fixardag. Massa grejer jag behöver ordna med.

Fredag: shoppingtur till Farsta med Johanna och lille Fred.

Lördag: Rasses kalas i Västerås, på kvällen ska jag på syskonen Drejers elektroopera med Ylva.

Söndag: mysdag med monstret Felix.

Det här veckan har en del inplanerat, hoppas bara att allt går vägen som planerat. Dagens dagsform är så där, är lite snuvig och fortfarande rätt så hostig av mig. Det känns inget vidare, men börjar se det som ett normaltillstånd, att alltid vara lite smått förkyld. Jag skyller det på dagis och mördarbacillerna som Felix så snällt släpar med sig hem. Men det gör inget, jag gillar hans dagis i alla fall. Igår fick jag världens kram när jag hämtade honom, han både kramades, pussades och klappade på mig. Sånt uppskattar jag otroligt mycket. Särskilt eftersom han beter sig som han gör nu. Hans humör och vilja är inget att fika med, till och med dagis säger att han har det så jag gissar på att vi fått ett ytterst tempramentfullt barn. Jobbigt som fan ibland men jag är glad för det. Hellre en unge med temprament och vilja som är en riktig pain in the ass mellan varven än ett mähä som går med på det mesta.

Nu har snön kommit till Ösmo igen. Jag tycker inte om det. Jag vill ha vår och sommar nu! Jag behöver sol, värme, grillat kött, kubb och sena sommarpromenader. Min sinnesstämning påverkas tyvärr alldeles för mycket av vad jag möter i fönstret på morgonen.

Det är klart i lägenheten i alla fall, det kommer upp bilder så småningom.

Jö jö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0