Mot Söder!!

2010-03-04 @ 09:06:56
Idag bestämde jag att Felix ska få vara hemma med mig i stället för att gå på dagis. Dels för att vi vaknade lite sent men också för att jag längtar efter att bara vara lite med min lille skrutt. Att ha en heldag tillsammans är helt annat än att ha några timmar ihop på eftermiddagen efter dagis då han dessutom är uppe i varv.

Så idag ska vi dammsuga och damma till festen imorgon, vi ska visa min lägenhet i Nynäs och gå på systemet. Det sistnämnda är jag dock lite osäker på, inte helt förtjust i tanken att släpa med trollet in på systemet och shoppa loss. Hö hö.

I eftermiddag ska vi åka in till Söder och hälsa på Felix gammelmormor Birgitta en stund. Det var länge sen vi var där nu så det är dags att hälsa på lite.

Dagen är med andra ord fylld med lite grejer att göra men det är skönt att skrutten hemma. Just nu mumsar han knäckemacka med kaviar och havrekuddar med fil. (Nej, inte fil med havrekuddar, havrekuddar med fil)

Felix är för övrigt väldigt söt nar han kommer trampandes på mornarna, snutten och nappen i högsta hugg och en mun som babblar om allt möjligt som jag inte förstår. Han får mig att tänka på den där Ludde-boken med kudden om ni minns den? Imorse kom han redan 05.15 men då gjorde jag varm mjölk så han fick lägga sig. Att vara vaken från 05.15 är inget beteende jag uppmuntrar.

Jag fick en märklig blick från en av Felix fröknar häromdagen. När jag lämnade så var det lite barn så jag stannade inne på avdelningen lite längre än jag brukar. Felix visade upp sin lilla ritual: in i samlingsrummet, på med musik, in i lilla rummet, riva ut lego, ut i samlingsrummet och slutligen dansa till musiken. Han brukar tydligen göra så så jag skrattade lite och hävde ur mig att han hade sina ritualer hemma med. Då fick jag en märklig blick av fröken. Troligtvis för att ordet ritual snarare förknippas med autism och tvång än småbarn som har sina "procedurer" för sig. Nå väl, en yrkesskada.

Jag har inte så mycket vettigt att skriva om egentligen och det är väl därför jag svävat ut i mindre intressanta saker för er som läser, men vad fan. Det är min blogg, jag bestämmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0